Elképesztő, mennyiféle módja van annak, hogy egy cég kifejezze a maga valóját, hogy megcsillantsa identitásának legmélyebb vonásait a nagyközönség előtt. Az iroda kialakítása például egy tökéletes eszköz erre, már ha jól használják! Az Archdaily jóvoltából bukkantunk rá egy csodás irodára, ami iskolapéldája annak, hogy hogyan lehet ezt jól csinálni.
Megannyi tulajdonság megfejthető abból, hogy milyen egy cég irodája! Hol ülnek a főnökök? Vegyülnek a dolgozókkal vagy a saját irodát preferálják? Hogy vannak szétosztva a szervezeti egységek, hogy különülnek el térben? Van-e közösségi helyiség és ha igen, akkor milyen a kihasználtsága? És még folytathatnánk a jellemvonások felsorakoztatását. Mindehhez társul a dolog veleje, vagyis, hogy miként van az egész becsomagolva.
Az iroda dizájnja egy erős PR eszköz, hiszen nemcsak a dolgozók találkoznak vele nem mint nap, de a meetingekre érkező vendégekben is ezt teszi az első benyomást. A színek, a formák, mind befolyásolják, hogy milyen kép alakul ki a vállalatról, ami a későbbi együttműködésre is hatással lehet.
A Wangprom egy thaiföldi vállalat, ami tradicionális, gyógynövény alapú termékeket gyárt. A belső környezet megújításával az Apostrophys tervezőirodát bízták meg, akik végül egy olyan enteriőrt valósítottak meg, ami iskolapéldája annak, hogy miként lehet ezt jól és hatásosan csinálni. A tradicionális és a modern ötvözetét élettel megtöltő vizuális elemek, a faanyag használata, a hatalmas, 250 négyzetméteres tér újragondolása olyat eredményezett, ami otthonos érzetet kelt mind a dolgozókban, mind pedig a vendégekben.
Íme az eredmény!