Irodatérkép

Aranybánya vagy csődtömeg a közvetítői iroda?

2016. október 17. 16:55 - MeNa

Bár egyre több az eszkimó, ingatlanközvetítői iroda nyitása még mindig megérheti. Persze, a 7-10 millió forintnyi induló tőkén kívül szakértelem és kapcsolatrendszer kell hozzá. 

Egy lakás árából két-három ingatlaniroda is nyitható - érvelt a minap az OTP Ingatlanpont hálózat, amely úgy véli, hogy még mindig megéri vállalkozóként beszállni a közvetítői bizniszbe. Vállalkozói szellemmel, kisebb tartalékkal és széles kapcsolati hálóval érdemes ingatlaniroda-üzemeltetésbe kezdeni.Tévhit, hogy egy ilyen vállalkozás költségesebb, mint egy rövid átfutású ingatlanberuházás. A döntéstől számítva 1-2 hónapon belül a nulláról beindítható a vállalkozás, főleg, ha ilyen új építésű lakóparki lakásokat sikerül eladni.

img_1193.JPG


Az irodanyitást alapos feltáró munkával kell kezdeni, például meg kell vizsgálni, hogy az adott körzetben mennyi versenytárs iroda illetve tanácsadó működik, milyen régen vannak a piacon, szakosodtak-e egy-egy célcsoportra vagy ingatlan típusra, stb. A nyitáskor számolni kell a hálózathoz való csatlakozás költségeivel, továbbá a későbbi, állandó kiadásokkal (irodafenntartás, franchise díj, ha beléptünk egy hálózatba, képzési díjak egy része, tanácsadók kezdeti támogatása, saját díjazásunk, stb.)

bartok-udvar.jpg

Ilyen éttermet könnyen eladhatunk. További befektetési célú lakóingatlanokról itt tájékozódhat.


Az ingatlanközvetítés befektetési szempontból is versenyképes megoldás. Bár megköveteli, hogy napi szinten megdolgozzon az ember a haszonért, ellentétben a klasszikus befektetési formákkal – főleg a jelenlegi hozamok mellett – itt nagyobb mértékű nyereség érhető el. Egyes térségekben, mint például a főváros belső kerületeiben, vagy a balatoni üdülőövezetben a helyi ingatlanforgalom drasztikusan növekszik – ott egy irodanyitással szinte borítékolható a siker. De csak akkor, ha kitartóak vagyunk, jól összeválogatjuk a tanácsadóinkat és alaposan megismerjük a lokális piacot, miközben alkalmazzuk a legkorszerűbb online értékesítési eszközöket, módszereket.

Ne hagyja ki ezeket!

Így kell okosan ingatlanost választani

Hasznos tanácsok befektetőknek és lakáskiadóknak

Lakások 20 millió forint alatt Budapesten


Az ingatlanközvetítői piacra lépéshez természetesen hivatalos képesítés szükséges, amelyet a nagyobb hálózatokkal együttműködve a vállalkozók többnyire kedvezményesen végezhetnek el. A hálózatok a csatlakozott franchise partnereknek és az azoknál dolgozó tanácsadóknak folyamatos képzést nyújtanak. Az új partner a nagy hálózatoknál (Duna House, Otthon Centrum, GDN, OTP Ingatlanpont) általában kész adatbázishoz jut, a tudástranszfer révén megismeri a leghatékonyabb értékesítési módszereket.Ez sokat segíthet egy-egy irodának, hiszen a tanácsadók zöme nem értékesítési területről érkezik.

A KSH statisztikái szerint az ingatlaniroda igazi kisvállalkozó műfaj. A szektorban országszerte működő kb. harmincezer cégnek 95%-a KKV, többségük tíznél kevesebb főt foglalkoztató vállalkozás. Összesen mintegy 60 ezren keresik meg a napi betevőt ebben a szektorban.


Sokan kihullanak

A verseny viszont szoros ezt a statisztikai hivatal adatai is alátámasztják, hiszen tízből csak négy vállalkozás éli meg a második születésnapját. Az irodáknál kb. 40 százalékos a fluktuáció, azaz nagyon sok vállalkozó 2-3 hónap után feladja és más szakma után néz, ugyanis csak ritkán fordul elő, hogy a belépést követően néhány héten belül üzletet tud kötni. Ezért nem mindegy, milyen szakmai háttérrel, támogatással vág bele valaki az irodanyitási üzletbe. Kimutatható előnyt jelent a piacon a hálózatos háttér. A bizalom eleve nagyobb az ügyfelek és a munkavállalók részéről egy ismert márkával, egy stabil piaci szereplővel szemben.

Vannak olyan kerületek Budapesten, ahol a sokat és jól dolgozó, valamint szerencsés tanácsadók havi fél millió forintot vagy ennél is több nettó pénzt vihetnek haza. Ez azt is jelenti, hogy az az iroda is jól jár, amelyikhez éppen tartozik, hiszen a tanácsadó általában csak 30-40 százalékot kap a jutalékból. Öt-hét tanácsadó már megtermel annyi pénzt, hogy az irodavezető nyugodtan tervezhesse a következő évet. Például azt is elhatározhatja, hogy jobban összpontosít a külföldiekre vagy hogy nem foglalkozik a "munkásabb" bérleti piaccal csak az adásvétellel, netán a felfutó új építésű piacon akar nyomulni, jutalékot remélve az egyre bátrabb ingatlanfejlesztőktől vagy erősít a hitelközvetítésben.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://irodaterkep.blog.hu/api/trackback/id/tr511747287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT Man 2016.10.18. 16:41:28

"és széles kapcsolati hálóval"

Mihez kell a kapcsolati halo?
A vevokhoz vagy az elado ingatlanok listazasahoz?

MeNa 2016.10.18. 19:26:11

Kedves VT Man!
Az az egészséges, ha egy tanácsadó-értékesítő mielőbb kialakítja személyes kapcsolati hálóját a vevőjelöltekkel, illetve ha korábbról már van ilyenje, akkor használja azt új munkája során is. Erre gondoltunk.
Üdvözlettel.
süti beállítások módosítása