Miről híresek a startup irodák? A jövedelmen felüli juttatásokról, úgymint ingyen rágcsálnivaló napközben, szundi szobák, szárítóberendezések a szennyesnek, de a belső kialakítás sem utolsó élmény!
Ahogy maga a cég működése is eltörli a megszokott irodai kereteket, ugyanúgy a belső kialakítást is a formabontó hozzáállás hatja át. Annak ellenére, hogy a hangsúly a vállalkozás sikerességén van, nem feledkeznek meg az irodai környezet fontosságáról sem.
Fotó: www.decoraid.com
Rugalmas terek
Mivel a cég szükségletei viszonylag rövid idő alatt teljesen az ellenkezőjére változhatnak, mint azelőtt, ezért fontos, hogy a tér, amiben dolgoznak könnyedén tudjon alkalmazkodni az újdonsült igényeknek. A gyorsan növekvő cégnek olyan helyiségekre van szüksége, amik könnyen növelhetők. Az iroda kiválasztásánál és belső megtervezésénél már az elején érdemes figyelembe venni magát a cég struktúráját. Ez egy nagyon fontos kérdés, hiszen minden egyes bővítési hullámnál elég kényelmetlen irodát váltani.
Fotó: www.decoraid.com
Ha egy ideiglenes helyen van éppen a cég, érdemes megfigyelni, hogyan viselkednek a dolgozók és a különféle helyeket mire használják. Például, hogyha a létszám változó, akkor érdemesebb kevesebb helyet hagyni a “klasszikus irodának”, ahol külön asztalok vannak. Ezzel szemben célszerű nagyobb helyet biztosítani a közösségi részeknek, mint a kávézó vagy a “játszó szoba”. Természetesen szükség van olyan helyiségekre, ahova kis csoportos munkához is el lehet vonulni.
A design
A dolgozók környezetét formáljuk az ő arcukra. Mivel a vállalkozás indulásakor nagy valószínűséggel a dolgozók sokkal több időt fognak a munkahelyükön tölteni, mint otthon, így külön hangsúlyt kell fektetni a komfortérzetükre. Legyen kreatív és kényelmes élhető a munkakörnyezet!
Nyugodtan engedjük meg, hogy aktívan részt vegyenek a kialakításban, ettől sokkal otthonosabban fogják érezni magukat a helyen. Például a saját művészeti alkotásaikat is elhelyezhetik. A világos színek serkentik a kreativitást, a természetes fény, a növények energetizálnak.
Fotó: www.decoraid.com
A recepciónak mindenképpen közvetítenie kell a cég image-ét, azt az üzenetet kell hordoznia, amit a vállalat képvisel. Ez azért fontos, mert ez az első élményünk, amikor belépünk ide.
A vezetői résznek érdemes kissé elszeparáltabbnak lenni a közösségi részektől, ezzel lehetőséget biztosítva a nyugodt, stratégiai megbeszélésekhez. Itt fontos, hogy profizmust sugározzon és meggyőzze az ügyfelet arról, hogy a partnerünk legyen!