Irodatérkép

Felhőkarcoló az Árpád hídnál? Ugyan már!

2017. március 14. 10:36 - MeNa

Újabb hatalmas irodatömb épül az Árpád hídnál, az Agora Hub azonban nem három darab, egyenként 90 méteres magas-ház lesz, pedig 1-2 éve még erről volt szó.

Az Árpád híd pesti hídfőjénél hosszú-hosszú évek óta várja a „nagyérdemű közönség”, hogy végre valami történjen. A régebb óta arra járók még emlékeznek néhány 1989 előtti dizájn szerint épült csodára, a kopottas buszpályaudvarra, illetve a rendszerváltás után odabiggyesztett rettenetes fém-óriásbodegára. Kispénzűeknek jó kis bútoráruház volt, de azért – valljuk meg – egy igazi építészeti merénylet volt. A Sconto áruházat szerencsére pár éve teljesen lebontották, akkortájt, mikor a két toronyház mellett a három tömbből álló, modernnek modern, de szépnek azért egyáltalán nem szép (szerintem) irodaegyüttes az út mellé épült.

A Sconto és a buszpályaudvar helyére most viszont megint egy modern irodakolosszus épül. Pár évvel ezelőtt sokat cikkeztek arról, hogy három, egenként 90 méter magas „felhőkarcolót” húznak fel oda. A városképért aggódók azonban megnyugodhatnak: csak három, egyenként 8-8 emeletes irodaház épül fel, méghozzá az ismert, jó nevű HB Reavis ingatlanfejlesztő jóvoltából.

agora_crop_mipim_2017.jpg


Elrontani nem fogják a dolgot, de azért a látványtervektől nem estem hasra. Enyhén szólva... Durvábban szólva:unalmasak. Mert ugye a látványterv csal. Mindig csal. Ahogyan egy magazin címlapján is agyon „fotosoppolt” fiúk és lányok, férfiak és nők feszítenek. Így feszít a HB Reavis Agora Hub-ja is, pontosabban annak első háza, pardon, szaknyelven: első üteme. Szép, sőt, sokkal-sokkal szebb lesz, mint a Sconto, meg az évtizedek óta ottmaradt a dízelfüstös buszpályaudvar. (Azért egy mini, persze szép és új, buszpályaudvar megmarad (azaz visszaköltözik az építkezés után), gondolom a budai oldalra induló buszoknak nem lenne logikus visszabumlizni az Árpád hídig Újpest Központtól a jövőben.)

Szóval igen, szép, nagyon szép a látványterv, de nekem 3 mini-felhőkarcoló jobban tetszene. Ott a Rendőrpalota, az Erste Torony és a Duna Towers is, elférne ott még három, egyenként 25-30 emeletes torony. Olyan metropoliszos lenne. Nekem bejönne! No meg a környék lakás és irodaárai lehet egy picit feljebb kúsznának. Bár bevallom a maradék hajam már most is égnek áll az áraktól, amit a környéken látni. Döbbenet!

agora_hub.jpg

Egy szigeteletlen házban lévő, nem is vízre néző másfél-kétszobás lakás 20 millió felett van! Nem, nem a csodálatos Szent-István Park mellett, hanem az Árpád híd mögött, az erősen átalakuló környéken. A panelek előtt ugyanis a mai napig ott állnak a 120-as Skodák, a régi, ütött-kopott Suzukik is. Elképzelem e gépek „dúsgazdag” gazdáit, akik a 30 milliót érő, igaz linóleumos és padlószőnyeges panellakásaikban, miközben a Duna csendesen hömpölyög nem messze, ők a meccset nézik és az olcsó söröket isszák. De a Scontóba már nem tudnak leugrani, ha kikopott a fotel és egy új kellene; helyette öltönyös urak és kosztümös hölgyek szürcsölik majd az ezer forintos kávét papírpoharakból egy újabb „fancy” irodaház aljában...

 

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://irodaterkep.blog.hu/api/trackback/id/tr1612336973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vivec 2017.03.15. 11:35:38

Csak érdeklődésképpen, mégis honnan veszed, hogy nem épül magasház a beruházás keretében. 8 emeletes épületek az első ütemben épülnek. A második ütem az Agora Tower lesz, ha megkapják az építési engedélyt júniusra. Gondolom nem neveznek egy 8 emeletes házat Towernek. Az első képeden a legmagasabb épület kb. 25 emeletes, ez van a HB Reavis oldalán is feltéve. Értem én, hogy látványterv, de akkor is. Az ügyvezető pár napja még azt nyilatkozta, hogy esélyes, hogy lesz 90 körüli magasház valamelyik ütemben. Nem kötekekedésképpen, csak érdekelne, honnan vannak az információid.

ja persze 2017.03.15. 12:20:53

És persze közparkot senkinek nem jut eszébe építeni.Tönkreteszik az egész környéket minden négyzetmétert beépítenek a XIII. kerületben.
Marina part , Váci uti irodaborzalmak , Úszópalota , Duna pláza stb stb...........
Élhetetlen zsúfolt szemétdomb az egész.

padlogaz 2017.03.15. 13:41:50

őszintén szólva nem értem az utolsó bekezdés célját, értelmét.
egyszer azt írod, hogy végre feljebb mennének a környékbeli árak, utána meg egy kontextus nélküli szociológiai fejtegetés keretében szörnyűlködsz, hogy már most is milyen drágák...

2017.03.15. 13:53:53

Szerintem nincs az irodaházakkal semmi baj. A Váci út ezen része már régen átalakult, az, hogy több iroda épület lesz, nem különösen zavaró. Az, hogy a koszos, büdös busz-pályaudvar helyett irodaházak lesznek, vagy eltűnnek a már régen bontásra megérett régi, földszintes épületek, engem nem zavar. Parknak pedig ott van a Margit-sziget. 10 perc séta.
Persze Szent István park hangulata sosem lesz ennek a résznek, de nem szívesen küzdenék az ott lakók mindennapos parkolási gondjaival.

"A panelek előtt ugyanis a mai napig ott állnak a 120-as Skodák, a régi, ütött-kopott Suzukik is. "

Ilyent pedig azért megannyi kerületben látsz Pesten, amennyiben kicsit körülnézel. Nem XIII. kerületi specialitás.

czjanos 2017.03.15. 15:45:15

Az utolsó bekezdést kár volt az íráshoz toldozni. Panelproliztak itt már éppen eleget, semmi szükség egy újabb ócsárolóra.

ja persze 2017.03.15. 20:15:16

@...elmúlik...:Szerintem nincs az irodaházakkal semmi baj. A Váci út ezen része már régen átalakult, az, hogy több iroda épület lesz, nem különösen zavaró." Gondolom nem a kerületben laksz , így nem is kezdek bele véleményed kielemzésébe.

2017.03.15. 22:19:13

@ja persze:

Tévedtél. Itt lakom, nem is tegnap óta.

ja persze 2017.03.18. 16:33:05

@...elmúlik...:
Szia és azt megkérdezhetem , hogy a kerület mely részén.(persze nem konkrét utca érdekel)

2017.03.18. 22:48:04

@ja persze:

Persze, Angyalfóldi utca. Éppen a szomszédban épül a GTC Irodaház, vele szemben egy lakóház, a Süllő utcában felépült a Skanka irodaháza, a másik sarkon a Cordia épít lakónegyedet, most bontották el a Tüzér utcában a csúf szocreál betonszörnyet, valószínű ott is lakóház épül, szóval zajlik az élet. Nem mondom, hogy most nagy öröm, de ha kész lesz minden, rendezettebb lesz a környék, remélhetőleg. Nem rajongok én sem ezekért a monstrum épületekért, de ami volt, nos annál azért jobb.

ja persze 2017.03.21. 18:52:40

@...elmúlik...:
Az nem zavar , hogy minden egyes irodaház drasztikusan növeli a környék terhelését , hogy a jellemzően 3-4 emeletes beépítések helyett 6-7-8 emeletes épületeket húznak fel , hogy közparkot senki nem akar építeni , hogy tönkretették a dagályt , stb stb......

2017.03.22. 09:34:44

@ja persze:

A Váci út ezen részén, az újonnan épült irodaházak helyén eddig sem zöldterületek voltak, hanem többnyire a múlt századból itt maradt, lepukkant kisüzemek, gyárak épületei vegyesen lakóházakkal. Ez elsődlegesen ipari terület volt. Ezek helyén épülnek manapság is a Váci út frontvonalán irodaházak, a belsőbb részeken pedig lakóházak. A zöldterületek megtartása, illetve kialakítása rendeletileg szabályozott, részint a Főváros előírásai, részint a kerület szabályozásának megfelelően. Minden építési engedélyben előírják, mennyi zöldet kell meghagyni, illetve kialakítani.

Amúgy azt nap, mint nap tapasztalom, hogy a helyi önkormányzat folyamatosan telepíti az új fákat, a kivágottak helyébe - legalábbis a környéken - ültetik az újakat, nyírják a füvet, valóban foglalkoznak a területtel.

Nem tudom, hogy egy új irodaház mennyire és mivel terheli a környéket? A bennük dolgozók általában közösségi közlekedéssel érkeznek és távoznak, lévén elég kevés a parkoló, azok is fizetősek, így a nagy többség nem autóvak érkezik, aki pedig igen, annak biztosított a parkolása a szintén meghatározott számban kialakított mélygarázsban.

2-3 emeletes épületek? Legyünk azért reálisak, ma egy befektető sehol nem fog ilyen épületeket építeni, mert egyszerűen nem rentábilisak. Én egy kb. tíz éve épített épületben lakom, ami a maga hét emeletével még alacsonyabb is a tíz emeletes paneloknál, melyeket 30-40 éve húztak fel.

A Dagállyal kapcsolatban: ez egy sporteseménnyel kapcsolatos, olyan beruházás, melynek építéséhez a kerületnek nem sok köze van, ez egy olyan, a magyar kormány által elhatározott fejlesztés, mely mögött számos tényező (politikai okok is) szerepel. Az, hogy a vizes vb lebonyolítását követően mennyiben és hogy fog közösségi célokat szolgálni, az még a jövő zenéje. Ha engem kérdezel, nekem nem tetszik, szerintem ez a Duna partra telepedett ronda monstrum, amelynek az építése valóban sok zöldet és fát pusztított el, melyeknek a pótlása erősen kétséges, valamint biztos, hogy az ide látogatók nem fogják tudni úgy használni ezt a strandot, mint azelőtt.

Senki nem akar közparkot építeni? Igaz. A közparkok létesítése a helyi önkormányzatok, vagy a Fővárosi Önkormányzat feladata, ezt nem lehet az ingatlanfejlesztők nyakába varrni, maximum a szabályozással azt lehet elérni, hogy az építendő létesítmény területén, vagy környékén meghatározzák a zöldterületek nagyságát, milyenségét.

Tudom, persze, hogy ez parttalan vita, mert vannak "zöldek", akik minden betonkockától visítófrászt kapnak, és ott a másik oldal, akik mindent lebetonoznának. Azonban tudomásul kellene venni, hogy egy város fejlődéséhez az új épületek hozzátartoznak, de vannak területek, melyeket minden érdek ellenében meg kellene tartani zöldnek. Itt is az arany középút megtartása lenne a cél, csakhogy nálunk ez megy a legnehezebben. Mondj egyetlen olyan társadalmi vitás kérdést, amelyben ennek az országnak a lakossága teljes egyetértésre tudott jutni az elmúlt lassan harminc évben, mert én nem tudok.

ja persze 2017.03.23. 21:14:47

"A Váci út ezen részén, az újonnan épült irodaházak helyén eddig sem zöldterületek voltak"Hogy ebből miért következik az , hogy ne is legyen?
"Nem tudom, hogy egy új irodaház mennyire és mivel terheli a környéket?"Az , hogy közösségi közlekedéssel érkeznek a dolgozók , meg persze az ügyfelek és a kiszolgáló személyzet szerintem naivitás.Nyilvánvaló hogy minden egyes irodaház nagyságrendekkel nagyobb terhelést jelent az adott környezetre.
"A közparkok létesítése a helyi önkormányzatok, vagy a Fővárosi Önkormányzat feladata, ezt nem lehet az ingatlanfejlesztők nyakába varrni" Mindent az ingatlanfejlesztő nyakába lehet varrni.Csak megállapodás és szerződés kérdése.Számtalan példa van arra , hogy egy adott beruházás farvizén valósulnak meg közösségi célok.(bekötőutak , csatornák , járdák stb.....)
"A Dagállyal kapcsolatban: ez egy sporteseménnyel kapcsolatos, olyan beruházás, melynek építéséhez a kerületnek nem sok köze van"Csak annyi közük van hozzá , hogy szó nélkül feltett kezekkel nézték végig , hogy az állam kisajátítsa a területet , egy szavuk sem volt ez ellen az esztétikai környezet szennyezés ellen.Maradjunk annyiban hogy a Dagály beruházás büntetőjogi kategória.
"Minden építési engedélyben előírják, mennyi zöldet kell meghagyni, illetve kialakítani " Ajánlom tanulmányozásra a zöld terület a zöld felület és a közpark kifejezések megjelenését az önkormányzati dokumentumokban.Nagyon tanulságos lesz.

2017.03.24. 08:08:31

@ja persze:

"Hogy ebből miért következik az , hogy ne is legyen?"

Igen, csináljunk sakktáblát a Váci út mentén, egy irodaház, egy irodaház helynyi park. Igaz nem jó semmire, de egyedi. Hol láttál ilyent? Mert én nem.

"Nyilvánvaló hogy minden egyes irodaház nagyságrendekkel nagyobb terhelést jelent az adott környezetre."

Számodra nyilvánvaló, én nem így gondolom, de szívesen meghallgatom az irodaházak kiemelt környezetterheléséről szóló okfejtésed.

"Mindent az ingatlanfejlesztő nyakába lehet varrni.Csak megállapodás és szerződés kérdése.Számtalan példa van arra , hogy egy adott beruházás farvizén valósulnak meg közösségi célok.(bekötőutak , csatornák , járdák stb.....)

Ezt szinte naponta látom megvalósulni. Sőt, még a lakóházak építőit is kötelezik a kulturáltabb környezet kialakítására. Ettől függetlenül ez önkormányzati feladat. Elvben legalábbis.

"Csak annyi közük van hozzá , hogy szó nélkül feltett kezekkel nézték végig , hogy az állam kisajátítsa a területet , egy szavuk sem volt ez ellen az esztétikai környezet szennyezés ellen.Maradjunk annyiban hogy a Dagály beruházás büntetőjogi kategória."

Miért, mit kellett volna csinálniuk? Odaállnak és a testükkel védik meg a Dagályt, mint a ligetvédők a Ligetet? Nagyon megvédték, valóban nem történik a Ligetben semmi. Hát persze. Nem tűnt fel, hogy az elmúlt évek során rendre minden építkezés megvalósul, amely mögé a kormány áll, legyen az akár jobb, akár baloldali? Büntetőjogi kategória? Csak addig ne állj féllábon, amíg ebből vádemelés lesz. Ne legyünk már naivak.

" Ajánlom tanulmányozásra a zöld terület a zöld felület és a közpark kifejezések megjelenését az önkormányzati dokumentumokban.Nagyon tanulságos lesz. "

Biztosan nagyon sok ilyen dokumentumot olvastál végig, nekem ezekhez nem volt szerencsém, de igyekszem pótolni a hiányosságot.

Itt jegyezném meg, hogy mint helyi lakost, engem az irodaházak építése nem zaklat fel. Csak azt látom, hogy a környezetük megújul, a járdákat felújítják, eltűnnek az elhagyott, lerobbant régi épületek, az üres telkek, melyeket eddig parkolónak használtak, kulturáltabban néz ki a környék.
Még az is lehet, hogy a zöldterület is nagyobb lesz, amennyiben a hatóságok ezek kialakítását is a "nyakába varrják" a befektetőknek.

"

ja persze 2017.04.11. 20:59:35

Oké.Minden rendben. Mindig is szerettem volna beszélgetni egy elégedett polgártársammal,aki őszintén vallja hogy jól van az úgy ahogy van , hiszen úgy sem tehetünk semmit ellene.Különben is ez a világok legjobbika . Ennyi.
süti beállítások módosítása