Irodatérkép

Intim szféra is kell a közösségi irodába

2017. március 06. 10:17 - csorbazs

Minden coworking iroda más és más, vannak azonban bizonyos alapértékek, amik mindegyiknél előbukkannak, ilyen például az együttműködés, a nyitottság, a közösség és a fenntarthatóság. A Loffice nemrég tett közzé egy tanulmányt, melyben kifejti, mire kell ügyelni, ha ilyen helyet szeretnénk alapítani.

Szakértők szerint egy ilyen iroda indításánál a legfontosabb a közönség igényeinek ismerete. A közösségi erőn kívül azonban az infrastrukturális felszereltség legalább annyira vonzó a bérlők számára, hiszen olyan körülmények között dolgozhatnak, amit amúgy nem biztos, hogy megengedhetnek maguknak.

Mire figyelj?

  • teremts lehetőséget az interakcióra
  • legyen flexibilis a munkaidő
  • adj teret a tudásmegosztásnak
  • alapvető infrastruktúrát alakítsd ki
  • ügyelj az alacsony árakra
  • tartsd szem előtt az intim szféra megteremtését.

coworking_nogal.jpg

A tér

A közösségi irodák jellemzően nem új épületben találhatók, hanem régebbiekben, esetleg gyárépületekben. A tér kiválasztása nagyrészt annak a függvénye, hogy milyen közösséget szeretnénk kialakítani, kiket szeretnénk az irodába csábítani. Arra azonban mindenképp ügyelj, hogy tudd tartani az alacsony árakat! A belső megálmodásánál ügyelj arra, hogy jó minőségű, stabil bútorokat válassz, biztosítsd a technikai felszereltséget (pl. legyen elég konnektor, gyors wifi stb), megfelelő tárgyaló, telefonszoba, konyha, ingyenes italok

Az ismertség

Nincs egyszerű helyzetben az, aki közösségi irodát szeretne indítani itthon. A fogalom ugyanis még egyáltalán nem elterjedt, sokan azt sem tudják mi fán terem. Érdemes tehát már a kezdeti szakaszban, akár közösség építő események alkalmával- beharangozni a nyitást.

loffice_nogal.jpg

Eladó a Loffice egyik irodája!

A közösség

Ügyelj arra, hogy építsd a közösséget az irodában szakmai és személyes vonalon is. Vannak irodák, akik ezt úgy oldják meg, hogy biztosítanak lehetőséget az ötletek megosztására, beszélgetésre, de olyan példát is láttunk már, hogy a közös konyhában minden nap más-más vállalja be a közös ebéd elkészítését.

Az anyagiak

Sajnos a közösségi irodák nem az őrületes profitról ismertek, a jó hír azonban az, hogy több bevételi lábat is kialakíthatnak. Ilyen lehet például a terembérbeadás, szponzorált programok események, virtuális iroda, étel és ital értékesítése.

gellerthely_iroda_nogal.jpg

Exkluzív irodahelyiség, amiből csodás közösségi irodát lehetne vaárzsolni

A partnerek

A jó partnerek felkutatása fontos az irodának és természetesen a közösségi irodában dolgozóknak is. Nem egy nagyvállalat áll például szerződésben coworking irodákkal. Ezekből a kapcsolatokból a szabadúszók és kis startupok adott esetben megbízáshoz juthatnak, miközben az iroda is profitál a kapcsolatból. 

A HR

Mint a klasszikus irodaházaknál,  a közösségi iroda esetén is kiemelten fontos tényező a csapat. Elhivatott és lelkes emberek nélkül ugyanis biztosan nem fog menni a dolog! Érdemes ügyelni arra, hogy a szervezőcsapatban mindenki feladata és felelősségi köre tisztázott legyen és olyan közösségi kultúrát tudjatok közvetíteni, ami a bérlőitek számára példaértékű lehet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://irodaterkep.blog.hu/api/trackback/id/tr1012254722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása